Έργα
ανάπτυξης του Γαλατσίου
Από έγκυρες πηγές,
μαθαίνω ότι είναι υπό συζήτηση η υλοποίηση μεγάλων έργων που θα δώσουν ανάσα
στην ήδη πνιγμένη πόλη μας από την ηχορύπανση και την σκόνη. Ήδη οι μελέτες
βρίσκονται στο τελικό στάδιο για τα τρία σπουδαία έργα που θα αλλάξουν την
εικόνα που ξέρουμε, θα μάς χαρίσουν μία εντελώς καινούργια εικόνα για την
πολύπαθη πόλη μας.
Το
πρώτο μεγάλο έργο που πολύ σύντομα θα αρχίσει, είναι ο περιφερειακός δρόμος από
το Πανόραμα προς την Λ. Κύμης. Θα περνά υπόγεια από την περιοχή της ΛΑΤΟ, κάτω
από την βίλλα του Τσάκωνα (στα όρια της πόλης μας), κάτω από τα αρχαιολογικά λείψανα
(του Αγχεσμού;), κάτω από το ρολόι της ΟΥΛΕΝ και θα συναντά την Λ. Κύμης έξω
από τα όρια του Άλσους Βέϊκου. Εκτός του οδικού αυτού άξονα, να πούμε εδώ ότι
στην ΛΑΤΟ, θα αξιοποιηθεί το Καμίνι, θα γίνει πολιτιστικό κέντρο, με χώρους
συνεδριακούς, κινηματογράφο, καφέ, εστιατόρια και φυσικά ένα μικρό
αστεροσκοπείο.
Ο
νέος αυτός οδικός άξονας που θα γίνει θα δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος που
υπάρχει σήμερα και οδεύει προς το χειρότερο. Θα παρακάμπτεται εντελώς η Λ.
Βέϊκου και ελάχιστα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν σε αυτήν. Μάλιστα, το ένα ρεύμα
κυκλοφορίας της θα καταργηθεί εντελώς, το δυτικό ρεύμα, διότι σε αυτό θα γίνουν
πάλι έργα ώστε να φέρουν στο φως το παλιό ρέμα που κλείστηκε πριν 60-70 χρόνια
από τους χείριστους τότε θεσμικούς παράγοντες που αστικοποίησαν την περιοχή. Το
ρέμα αυτό θα αναδειχθεί, θα γίνει χώρος πρασίνου, χώρος περιπάτου, θα
εμφανιστεί πάλι το νερό που εξακολουθεί να έχει την ίδια διαδρομή, και θα ενοποιηθεί
ο χώρος με αυτόν του Άλσους Βέϊκου, ώστε η πόλη μας να γίνει ο μεγαλύτερος
πνεύμονας πρασίνου στην Ελλάδα.
Το
ίδιο θα γίνει και με την Λ. Γαλατσίου, το νότιο ρεύμα κυκλοφορίας θα κλείσει κι
αυτό διότι τα έργα που θα ακολουθήσουν θα έχουν να κάνουν με την ανάδειξη έκ
νέου του παλιού ρέματος. Κατά τον ίδιο τρόπο με την Λ. Βέϊκου, θα γίνουν κι εδώ
πάρκα, χώροι περιπάτου και φυσικά η ροή του νερού θα είναι και πάλι ορατή. Με
δυό λόγια, στην Λ. Βέϊκου και την Λ. Γαλατσίου, θα επανέλθει η παλιά φυσική
ομορφιά που χάριν της αναλγησίας της πολιτικής πρίν από 60-70 χρόνια, έφερε το
σημερινό χάλι. Το χάλι διορθώνεται μόνο με γκρέμισμα, όπως καλή ώρα θα γίνει
στο κέντρο της πόλης.
Εύκολα
μπορεί να αναρωτηθεί κανείς: και τα αυτοκίνητα που και πως θα παρκάρουν τότε; Εύκολη
κι εδώ η απάντηση. Ο Δήμος, θα κάνει το πρώτο μεγάλο δεκαώροφο πάρκινγκ 2000 θέσεων
κάτω από την κεντρική πλατεία. Ένα δεκαώροφο υπόγειο πάρκινγκ θα κάνει πάλι στην
Ζαΐρα 500 θέσεων. Επίσης το μεγαλύτερο πάρκινγκ θα το κάνει στα νταμάρια, 10000
τουλάχιστον θέσεων. Μα καλά, και πως θα πηγαίνει κάποιος στα νταμάρια να πάρει
το αυτοκίνητό του ή πως θα πάει σπίτι του αν το παρκάρει εκεί; Κι εδώ πολύ εύκολη
η λύση στο πρόβλημα, θα φτιάξει ο δήμος υπόγεια τρένα, όπως αυτό που πάει στην Λυκαβηττό,
και θα ξεκινούν από τις εγκαταστάσεις του ΜΕΤΡΟ εξυπηρετώντας τον κάθε κάτοχο
αυτοκινήτου.
Πέραν
αυτών των χρήσιμων, στο μεγάλο πάρκο που θα δημιουργηθεί στο κέντρο της πόλης, θα
γίνουν φυσικά και ποδηλατοδρόμοι. Και εκτός αυτού, μπορεί ο ίδιος ο Δήμος να
διαθέσει χιλιάδες ηλεκτρικά ποδήλατα για τις εύκολες μετακινήσεις των δημοτών
του.
Όλα
αυτά τα έργα προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και σε λίγα χρόνια θα είναι έτοιμα,
πολύ νωρίτερα από το ΜΕΤΡΟ που προβλέπεται να λειτουργήσει το 2032 μ.Χ.
Σάν
ξύπνησα απότομα, είμαι λουσμένος στον ιδρώτα, ο χθεσινοβραδινός πυρετός με
τσάκισε, έφτασε τους 39 βαθμούς. Τώρα όμως είμαι καλά. Απύρετος. Γρίπη; Covid;, ό,τι νάναι, θα δείξει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου