821 μ.Χ. (Μεσαίωνας)
Καθώς κατέβαινα την
Ιπποκράτους με σκοπό να περάσω κάθετα την Λ. Γαλατσίου και να φτάσω στο
Πολιτιστικό Κέντρο Καμίνι επί της Καραϊσκάκη όπου, πωλούσαν το συντηρητικό
έντυπο (το λες κι εφημερίδα) «Καμίνι» κάποιοι «αριστεροί» δημοκράτες, ήθελα να
προμηθευτώ ένα χάριν της εναλλακτικής ενημέρωσης. Λίγα έντυπα υπήρχαν προς
διάθεση διότι στη Λαϊκή Αγορά επί της
Βενιζέλου, κάποιοι ιχθυοπώλες είχαν πάρει πολλά κιλά από το έν λόγω έντυπο για
να τυλίγουν τα ψάρια τους. Ασεβείς οι ιχθυοπώλες.
Παραμονές
Πρωτοχρονιάς, την ώρα που περνάω μπροστά από την αυλή του Δημαρχείου, ακούω
οχλαγωγή. Ξαφνιάστηκα, πρώτη φορά από το κλασικό αυτό κτίριο ακούγονται φωνές,
τουλάχιστον απ’ όσο θυμάμαι κι απ’ ό,τι ξέρω. Σταμάτησα, μα χωρίς δεύτερη σκέψη
εισήλθα εντός του κτιρίου όπου στην ερώτησή μου περί οχλαγωγίας, πήρα την
απάντηση από τον αρμόδιο υπάλληλο: στην αίθουσα εκδηλώσεων κόβουν την
βασιλόπιττα, αν θέλετε πηγαίνετε κι εσείς, υπάρχει κι άλλος κόσμος. Πράγματι,
εισήλθα στην γεμάτη από κόσμο αίθουσα την ώρα που ο εφημέριος του Άλσους Βέϊκου
τελείωνε τον αγιασμό κι έκανε την κλασική κίνηση να βγάλει το πετραχήλι του.
Ο
μπάτλερ, ακολουθώντας με ακρίβεια το σχετικό πρωτόκολλο, έκανε νεύμα στον
Δήμαρχο να σηκωθεί από την καρέκλα του και να κόψει τη βασιλόπιττα κρατώντας
μάλιστα στο χέρι του το μεγάλο μαχαίρι για να του το δώσει. Πράγματι,
συγκινημένος ο Δήμαρχος, πήρε θέση πίσω από το τραπέζι και με το μαχαίρι ανά
χείρας είπε μερικά σύντομα και πολύ ζεστά λόγια ξεφεύγοντας από τον πολιτικό
λόγο και προσεγγίζοντας τον ανθρώπινο. Συγκινήθηκαν και οι καλεσμένοι από τον
μεστό του λόγο και τον χειροκρότησαν άπαντες με θέρμη.
Καθώς
αρχίζει και κόβει, ακολουθώντας πιστά το εθιμικό δίκαιο, σε κάθε κομμάτι δίνει
το όνομα της δημοτικής παράταξης που της αντιστοιχεί. Έτσι, με τη σειρά, κόβει
το πρώτο κομμάτι στον Χριστό, το δεύτερο στην Παναγία, το τρίτο στην Κόκκινη
Παναγιά, το τέταρτο στην παράταξη «Γαλάτσι – Αυτοδιοίκηση για τον άνθρωπο», το
πέμπτο στην παράταξη «Γαλάτσι ζούμε εδώ», το έκτο στην παράταξη «Λαϊκή
Συσπείρωση Γαλατσίου», το έβδομο στην παράταξη «Γαλάτσι από Κοινού», το όγδοο
στην παράταξη «Γαλάτσι του αύριο» και το ένατο στην παράταξη «Γαλάτσι ο τόπος
μου». Εννέα κομμάτια κόπηκαν διότι μάλλον ο αριθμός 9, εφόσον κι αυτός
περιλαμβάνεται στην Πυθαγόρεια Τετρακτύν, θεωρείται ιερός αριθμός. Μιάς όμως
και δεν καταλαβαίνω πολλά από αριθμούς και μάλιστα ιερούς, δεν ακουμπάω τέτοια
άγνωστα σε μένα θέματα.
Αφού
ολοκληρώθηκε η κοπή της βασιλόπιττας, ο μπάτλερ, περιεργάστηκε τα τρία πρώτα
κομμάτια και ανακοίνωσε επίσημα πως δεν βρέθηκε σε αυτά το φλουρί. Συνεχίζοντας
την καθορισμένη από το πρωτόκολλο διαδικασία, προσφέρει το κομμάτι της κάθε
πολιτικής παράταξης σε αυτόν ή αυτήν που το εκπροσωπεί επάξια στο δημοτικό
συμβούλιο, έτσι, ο Δήμαρχος και οι αρχηγοί των παρατάξεων της αντιπολίτευσης,
βρέθηκαν να κρατάνε στα χέρια τους το δικό τους κομμάτι έκαστος. Την σιωπή της
στιγμής σπάει πρώτος ο Δήμαρχος που με χαρά φωνάζει: βρήκα το φλουρί! Αμέσως
όμως ο κ. Ζώμπος φωνάζει κι αυτός: κι εγώ βρήκα το φλουρί! Το ίδιο και ο αμέσως
επόμενος κ. Χαραλαμπίδης και όλοι οι υπόλοιποι μετά από αυτόν, περιχαρείς
φωνάζουν: κι εγώ βρήκα το φλουρί! Ανήσυχος ο μπάτλερ για κάτι που συμβαίνει
πρώτη φορά στον πολυτάραχο βίο του και ακολουθώντας πιστά το πρωτόκολλο, λέει
δυνατά ώστε ν’ ακουστεί καλά απ’ όλους: σας παρακαλώ, αφήστε όλοι σας τα
κομμάτια της βασιλόπιττας στα πιάτα σας για να ελέγξω τι ακριβώς συμβαίνει.
Πράγματι,
βλέπει στο κομμάτι του Δήμαρχου ένα χρυσό φλουρί που στη μία όψη (στα γράμματα)
έχει μία άδεια πολυθρόνα από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και στην άλλη όψη (στην
κορώνα) έχει την κεφαλή του κ. Γεωργιάδη.
Στο
χρυσό φλουρί του κ. Ζώμπου διακρίνεται στα γράμματα ο βασιλιάς στο θρόνο του και
στην κορώνα το σύμβολο Έν Τούτο Νίκα.
Στο
χρυσό φλουρί του κ. Χαραλαμπίδη, στα γράμματα διακρίνεται ο Μάρξ ν’ απορεί[1] και στην
κορώνα διακρίνεται ο Στάλιν να τσεκουρώνει τον Τρότσκι.
Στο
χρυσό φλουρί της κ. Σαπουνά, στα γράμματα διακρίνεται το Καμίνι και στην κορώνα
μία θρυμματισμένη εικόνα του Alexis.
Στο
χρυσό φλουρί της κ. Ζέρβα-Γκιουρτζιάν στα γράμματα διακρίνεται η Ίδια και στην
κορώνα η σφραγίδα του Ο.Φ.Α. (Όπου Φυσάει ο Άνεμος).
Στο
χρυσό φλουρί του κ. Παναγιώτου, στα γράμματα διακρίνονται οι Μάρξ & Λένιν και
στην κορώνα διακρίνεται ένα αχνό είδωλο του Μάο[2].
Σαν
πιστοποίησε και στη συνέχεια έδειξε όλα τα χρυσά φλουριά της βασιλόπιττας ο
μπάτλερ στο κοινό της αίθουσας, το αγνό ακροατήριο ξέσπασε σε ζητωκραυγές που
σε όλους έλαχε το τυχερό φλουρί. Τότε, αθόρυβα, σηκώθηκα κι εγώ να πάω στη
δουλειά μου. Φτάνοντας στον πάκο με την εφημερίδα «Το Καμίνι», λέω στον αρμόδιο
επί των πωλήσεων: βάλτε μου 300 γραμ. σας παρακαλώ πολύ.
Για
να τυλίξετε ψάρια; Με ρώτησε ο πωλητής.
Όχι
αγαπητέ, για να τυλίξω ψευδό-ιδεολογίες.
Έτσι,
με τα 300 γραμ. υπό μάλης ανέβηκα την Γαλατσίου κι έφτασα στην έδρα του
Κονκλάβιου ν’ ακούσω δυό αναλύσεις της προκοπής και γιατί όχι, και κανένα
σκόρπιο ποίημα!
Καλή Χρονιά με
κάλαντα από την Λέρο μας
[1] Αν ζούσε σήμερα ο μέγας
φιλόσοφος, θ’ απορούσε με τις εκατοντάδες χιλιάδες στρεβλώσεις που έχει υποστεί
η Θεωρία του από μικρόνοες ανθρώπους.
[2] Κι εδώ ισχύει ό,τι και στην
υποσημείωση 1.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου