Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023

Η βιομηχανική ζώνη στην Ακτημόνων


Η βιομηχανική ζώνη στην Ακτημόνων

 

Αφορμή για το άρθρο αυτό στάθηκε μία ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα της πόλης μας, για τα αμερικάνικα παπούτσια Sea and City. Πράγματι, όταν άρχισε το εργοστάσιο αυτό την παραγωγή παπουτσιών ήταν η περίοδος της χούντας. Επί της οδού Φιλοθέης (είναι ο δρόμος που στην προέκτασή του καταλήγει λίγο πριν το ρολόι της ΟΥΛΕΝ, αλλά λειτουργικός είναι μέχρι την οδό Δρυόπιδος, από εκεί και πέρα υπάρχει κακοτράχαλος χωμάτινος δρόμος, κλειστός για πάσης φύσεως οχήματα), εκτός από το εργοστάσιο, υπήρχε και πρατήριο με πολύ χαμηλές τιμές σε σχέση με αυτές των καταστημάτων. Είχε πολύ μεγάλη φήμη η Sea and City, αλλά η πολιτική της εταιρείας για τους κατοίκους του Γαλατσίου (πιθανολογώ), είχε τις χαμηλές τιμές μέσω του πρατηρίου της. Μην μας διαφεύγει το γεγονός ότι η πόλη μας ήταν στη μεγάλη της πλειοψηφία εργατούπολη.

        Πριν από την Sea and City όμως, ένα άλλο μεγάλο εργοστάσιο ιδρύθηκε και λειτούργησε στο Γαλάτσι. Ήταν αυτό με τα πλεκτά του Μήτση. Ξεκίνησε επί χούντας κι αυτό, στην οδό Αφαίας, εκεί που σήμερα λειτουργεί συνεργείο αυτοκινήτων Nissan και Renault.  Μάλιστα, από μαρτυρίες γυναικών που εργάστηκαν σε αυτό, ξεκίνησε την λειτουργία του με 10-12 μηχανές και άλλες τόσες γυναίκες που τις δούλευαν. Ο ίδιος ο Μήτσης εργαζόταν σε αυτό παράλληλα με την διοίκηση που είχε δεν είχε ένα-δυό άτομα.

        Πιτσιρικάς σαν ήμουν, με είχε εντυπωσιάσει το αυτοκίνητό του, μία κόκκινη Mercedes W114/8 230,6 με κοκαλί λευκό τιμόνι, όχι μονάχα εμένα μα όλη την πιτσιρικαρία της εποχής. Υπάρχει και μία ιστορία ανάμεσα σε αυτόν και σε μία πολύ όμορφη γαλατσιώτισσα, αλλά δεν την καλοθυμάμαι. Πάλι όμως επί χούντας, από την οδό Αφαίας μετέφερε το εργοστάσιο του, μεγάλο και κανονικό πλεκτήριο πλέον, στην οδό Φιλοθέης, 80-100 μέτρα πριν το εργοστάσιο της Sea and City. Και αυτός είχε πρατήριο πλεκτών ρούχων (πουλόβερ, ζακέτες κτλ.) σε πολύ προσιτές τιμές για το βαλάντιο των κατοίκων της πόλης μας.

        Στη συνέχεια ο Μήτσης ανέβηκε κι άλλο επιχειρηματικά και μπήκε δυναμικά στον κλάδο του τουρισμού, κατέχοντας μάλιστα σήμερα πολλά μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, με πρώτο αν δεν κάνω λάθος αυτό στην Κώ πολλά άλλα στην Κρήτη.  

        Στη συνέχεια, αν τα γράφω και σωστά, έγινε ταμίας του κόμματος της Ν.Δ., αλλά σε όλο αυτό το μεσοδιάστημα, με οδηγό πλέον και μία σκούρα μπλέ Mercedes W140, 500 12c, ανηφόριζε  τακτικά την οδό Χρήστου Λαδά για να πάει στην έδρα του, στην οδό Φιλοθέης. Πού και πού όμως, εμφανιζόταν και η παλιά κόκκινη Mercedes με τον ίδιο στο τιμόνι.

        Σήμερα, έχω την εντύπωση πως το εργοστάσιο αυτό λειτουργεί σαν χώρος αποθηκευτικός. Από μαρτυρίες εργαζομένων στο εργοστάσιο του, φέρεται πως ήταν αγαπητός σαν εργοδότης και συνέβαλε κι αυτός στο μέτρο που του αναλογούσε στην οικονομική ανάπτυξη των κατοίκων της πόλης μας.

        Στο ύψος του εργοστασίου του Μήτση, αλλά τέρμα στο βουνό επί της οδού Ακτημόνων, αργότερα λειτούργησε ένα από τα καλύτερα club της Αθήνας, το Athens View. Δεν γνωρίζω αν υπάρχει σήμερα.

 

 

Ο Πεζοπόρος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ήταν ο Καστοριάδης αντικομμουνιστής;

Ήταν ο Καστοριάδης αντικομμουνιστής;   Όλα τα πρωινά είναι πανέμορφα πέρα από τις εκάστοτε κλιματολογικές συνθήκες. Μάλιστα, στην Ανατολ...