Ο
Γρεβενιώτης
Αν αφουγκραστούμε με
προσοχή όσα μας λέει σήμερα η επιστήμη και κυρίως η κβαντομηχανική, είναι πολύ
πιθανό να υπάρχουν παράλληλα σύμπαντα, άπειρα ίσως κατά τον αριθμό και εμείς να
ζούμε σε ένα από αυτά. Ή, να ζούμε σε όλα παράλληλα, επιτελώντας σε κάθε σύμπαν
και διαφορετικό ρόλο. Εδώ είμαι ο Πεζοπόρος, σε ένα άλλο είμαι χωροφύλακας, σε
κάποιο τρίτο είμαι επαγγελματίας επαναστάτης, κάπου αλλού έχω πεθάνει και κάπου
αλλού γεννιέμαι, αλλού είμαι αγρότης, δημοσιογράφος, εργάτης, επίσκοπος,
πολιτικός κτλ.
Εάν
συμβαίνει κάτι τέτοιο, πρώτον είμαι αθάνατος και δεύτερον, δεν ξέρω στη ζωή που
είμαι, τι μου γίνεται. Δεν λέω όμως «δεν ξέρω», τι, να με περάσουν οι
συνάνθρωποι μου για αδαή τι στιγμή που αυτοί «ξέρουν;». Έχω κι ένα εγωισμό, να
τον πετάξω στα σκουπίδια; Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα.
Το
σύμπαν πάλι, το ένα, μπορούμε να το χωρίσουμε σε άπειρα μικρά σύμπαντα, εξάλλου
ο καθένας μας δεν ζει στον δικό του κόσμο; Έχοντας αυτά κατά νου, μπορούμε να
μιλήσουμε ακόμα και για το σύμπαν της πόλης μας. Αληθές δεν είναι αυτό; Εδώ στη
πόλη μας δεν κινούμαστε στον μικρόκοσμό μας; Αλλά και το σύμπαν της πόλης μας
διαιρείται πάλι σε άπειρα μικρότερα σύμπαντα, σε άπειρους μικρόκοσμους.
Σε
έναν από αυτούς τους μικρόκοσμους της πόλης μας, συμβαίνει κάτι μοναδικό ίσως,
τόσο, που προξενεί εντύπωση σε πολύ κόσμο και όχι μόνο σε μένα κάθε φορά που
περνάω από εκεί. Μιλάω φυσικά για το καφέ ίντερνετ που φημίζεται πλέον για την
οχλαγωγή του. Τόσο έντονη μάλιστα που μερικές φορές καταντά ανυπόφορη ακόμα και
για τους ίδιους τους οχλαγωγούντες. Έχω ακούσει διάφορα που σκορπά ο αέρας της
πόλης μας, πως είναι δηλαδή στέκι αριστερίστικων ομάδων, του Κονκλάβιου, της
εκκλησιαστικής επιτροπής, αποστράτων ναυάρχων και πτεράρχων, ψεκασμένων
ελληνοφρονούντων κι άλλων που η μνήμη δεν έχει συγκρατήσει.
Μέσα
από όλες αυτές τις κοινωνικές ομάδες που μάλλον έχει γεννήσει η ανάγκη για
επικοινωνία, μερικοί συμπολίτες μας ξεχωρίζουν σαν τη μύγα μέσα στο γάλα και
στέκονται μακριά από οχλαγωγές, πολιτικές ασυναρτησίες διαφόρων διδακτόρων της πολιτικής
επιστήμης, γνώμες τρίτων που αναπαράγουν σαν γνώση τους οι οχλαγωγούντες, στέκονται
μακριά έν κατακλείδι από ζυμώσεις που παράγει η ύλη, άρα ζυμώσεις
συγκρουσιακές.
Ένας
από αυτούς, παρόλο που είναι οπαδός του μαρξισμού -κομμουνιστής γάρ-, είναι ο
Νικόλας ο καλαματιανός, διαμάντι ακατέργαστο, άνθρωπος με μεγάλη στωικότητα
εφόσον αντέχει όλο αυτό το δούναι και λαβείν του καθημερινού σχεδόν γίγνεσθαι
στο φημισμένο καφέ. Υπάρχει και ο Νικόλας ο κορίνθιος που λέει πως είναι
κομμουνιστής, αλλά είναι ιμιτασιόν. Αυτός, καλός άνθρωπος είναι -δε λέω-, πολλές
φορές όμως μη αντιλαμβανόμενος τι κουβεντιάζουν τα ιερατεία, διακόπτει τις αναλύσεις
με τις αντιρρήσεις του και η οχλαγωγή υπερυψούται. Παραφωνία σαν τον Νικόλα τον
κορίνθιο είναι επίσης ένας άλλος σεβάσμιος κύριος που αν θέλει να πει τη γνώμη
του, αρχίζει με τρόπο ειρωνικό: ξέρετε, εγώ είμαι άνθρωπος αγράμματος, δεν
ξέρω, αλλά … μπλά, μπλά, μπλά. Προσπαθεί επί ματαίω να αντιγράψει τον Σωκράτη
που η Μαιευτική είναι δικό του δημιούργημα.
Ένας
άλλος συμπολίτης μας που σώζει την κατάσταση σαν τον Νικόλα τον καλαματιανό, είναι
ο Γρεβενιώτης. Μακεδόνας ο άνθρωπος, έχει μέσα του χαρακτηριστικά ήρεμου
ανθρώπου, ξέρει και ακούει, μιλάει χωρίς φανφάρες, στέκεται έξω από τις συγκρούσεις
που αναπαράγει στη μεγάλη της πλειοψηφία η ομάδα της ανάλυσης της παγκόσμιας
γεωπολιτικής. Οι Μακεδόνες, φημίζονται και για την καλοσύνη τους, ξεχωρίζουν
παρασάγγας από τα μούτρα τους Παλιοελλαδίτες (Πελοποννήσιους και Ρουμελιώτες),
έχουν δώσει δικαίως στον τόπο τους τον όρο «φτωχομάνα», είναι γνήσιοι και δεν
πουλάνε μούρη. Αθόρυβος και ο Γρεβενιώτης σαν τον Νικόλα τον καλαματιανό,
στωικός, έχει λόγο στέρεο και ουσιώδη. Μπορεί να κάνει και λάθη, έχει όμως την ικανότητα
να τα παραδεχθεί. Η στάση του με δυό λόγια, φανερώνει άνθρωπο ώριμο.
Στο σύμπαν του καφέ ίντερνετ, υπάρχουν λογιών-λογιών χαρακτήρες, αυτοί όμως που ξεχωρίζουν είναι μονάχα δύο, ο Γρεβενιώτης και ο Νικόλας ο κομμουνιστής, ο καλαματιανός. Ά ναι, και ο καθηγητής που στέκει παράμερα παίζοντας τάβλι αγνοώντας ή μη παίρνοντας θέση στην οχλαγωγή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου