Σάββατο 18 Ιουνίου 2022

Ερωτευμένα ζευγάρια στην κόκκινη Παναγιά


Ερωτευμένα ζευγάρια στην κόκκινη Παναγιά

 

Το τελευταίο διάστημα, ο Larry King της πόλης (όπως του αρέσει να τον αποκαλούν), είχε καλεσμένο στο studio έναν γαλατσιώτη αντιδήμαρχο (γαλατσιωτάκη χαρακτήρισε τον εαυτό του ο καλεσμένος) και μίλησαν για το πολιτιστικό γίγνεσθαι της πόλης μας.  

Σε ερώτηση του πονηρού Larry King ποια ανάγκη έκανε τον Δήμο να παρανομήσει για την κόκκινη Παναγιά και να την εγκαταστήσει αυθαίρετα στον χώρο του Άλσους, έχασε τον έλεγχο ο αντιδήμαρχος κι άρχισε να λέει ασυναρτησίες, όπως, «ζητάει ο κόσμος ένα μέρος στο Άλσος να κάνει τον σταυρό του μιάς και η Ομορφοκκλησιά είναι κλειστή», «γιατί στο μέλλον να μην φιλιούνται στα μάρμαρα της Παναγιάς ζευγαράκια αγναντεύοντας το ηλιοβασίλεμα;», «και γιατί όχι να μην ενώνονται στην ίδια εκκλησιά;». Κι άλλα είπε μα δεν θυμάμαι όλες τις ασυναρτησίες του συμπαθούς κατά τ’ άλλα αντιδημάρχου.

Παραδέχθηκε με καμάρι φυσικά την αυθαιρεσία που διέπραξε ο Δήμος και με ζέση υποστήριξε την παράνομη απόφαση που θα πάρει όπου να ‘ναι η αρμόδια κρατική υπηρεσία για την μονιμοποίησή του. Είναι πραγματικά τραγικό, ένα κράτος που δεν σέβεται τους ίδιους τους νόμους που θεσπίζει να κάνει τα στραβά μάτια επειδή κάποιος «καλός» χριστιανός θα νιώσει την ανάγκη να ανάψει ένα κερί την ώρα της βόλτας του. Σύμφωνα με τα όσα χωρίς ντροπή είπε ο αντιδήμαρχος που δυστυχώς φέρει και τον τίτλο του δασκάλου.

Δηλώνει επίσης χριστιανός ορθόδοξος, αγνοώντας όπως η μεγάλη πλειοψηφία των χριστιανών τα όσα είπε και κήρυξε ο Χριστός. Αγνοεί προφανώς ο αντιδήμαρχος ότι ο Χριστός, ερωτηθείς στο που να προσεύχεται κάποιος, απάντησε: «όπου θέλεις». Ούτε για ναούς μίλησε, ούτε για τον παγανισμό που εξακολουθεί κι έχει τον μέγιστο ρόλο στην χριστιανική εκκλησία. Συγκινήθηκε όμως ο αντιδήμαρχος μιλώντας για την παράνομη κόκκινη Παναγιά, αλλά δεν συγκινείται όταν ένας δημότης μας δεν έχει χρήματα να πληρώσει τα δημοτικά τέλη.

Με τα χρήματα που θα δαπανηθούν για την τσιμεντοποίηση του χώρου που θα φιλοξενήσει την κόκκινη Παναγιά, θα μπορούσε ο Δήμος να δημιουργήσει δημοτικά συσσίτια για τους άπορους συνδημότες μας – και δεν είναι λίγοι αυτοί, ή να δημιουργήσει μία κοινωνική πολιτική για την ανακούφιση ασθενέστερων οικονομικά συνανθρώπων μας.

Δυστυχώς, έχασα τον χρόνο μου παρακολουθώντας με προσοχή μία ατελείωτη φλυαρία ενός εκλεγμένου συνδημότη μας. Θα μπορούσα να σταθώ και σε άλλα σημεία της συνέντευξής του, όπως στην ονοματοδοσία δρόμων και πλατειών που αναφέρθηκε με καμάρι. Δεν είδα όμως πουθενά στην ονοματοδοσία το όνομα ενός Σοφοκλή Πέππα, ενός άξιου τέκνου της πόλης μας και ο οποίος σε όλη του τη ζωή ποιούσε ήθος, η θ ο π ο ι ό ς  γάρ. Παρήγαγε πολιτισμό, όχι αυτόν της αρτοκλασίας που ευαγγελίζεται ο αντιδήμαρχος στο κοντινό μέλλον της κόκκινης Παναγιάς, αλλά διδάσκοντας αρχαίους τραγικούς ποιητές από σκηνής, παίζοντας ρόλους μεγάλων λογοτεχνών της παγκόσμιας τέχνης κλπ.

Ξέχασα όμως, όταν μίλησε για πολιτισμό ο συμπαθής αντιδήμαρχος πάλι συγκινήθηκε αναφερόμενος σε κάποιον μουσικό Κορκολή, και σε κάποια «βαριά ονόματα» του καλλιτεχνικού χώρου, που θα τιμήσουν πάλι το φετινό φεστιβάλ. Αλλά πάλι ξέχασα, πολιτιστικά κέντρα ονομάστηκαν κι όλα τα σκυλάδικα της παραλιακής ζώνης και της εθνικής οδού, την αρχαία εποχή του σοσιαλισμού στην ωραία μας πατρίδα. 

Παρέλειψε να μας πει ο αντιδήμαρχος επί του πολιτισμού, αυτό το παράνομο κτίσμα που θα καταφέρει η παρούσα δημοτική αρχή να νομιμοποιήσει – με τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. του Δήμου να σιωπούν εφόσον δεν έχουν προσωπικότητα, διοικητικά σε ποιόν Φορέα θα ανήκει. Στον Δήμο; Στην Περιφέρεια; Στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών και πάσης Ελλάδας; Μήπως στο Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης; Τα γράφω αυτά διότι στο κοντινό παρελθόν, μιά μεγάλη δικαστική διαμάχη είδε τα φώτα της δημοσιότητας μεταξύ Αρχιεπισκοπής Αθηνών και πάσης Ελλάδας και Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης για την ιδιοκτησία μιάς μικρής εκκλησίας στο πάρκο Προμπονά. Το εκκλησάκι αυτό (Άγιος Ανδρέας νομίζω λέγεται) και στο οποίο τελούνται και γάμοι, κάπως σαν την κόκκινη Παναγιά ξεκίνησε, αυθαίρετα και το νομιμοποίησε ο θεός. Και όπου παράγεται χρήμα οι υλιστές αντιπρόσωποι του θεού επί γης, το οσμίζονται σαν λαγωνικά και θέλουν να το ελέγξουν.

Ο πολίτης στην πόλη μας, όπου κι αν ανήκει ιδεολογικά, δεν νομίζω να θέλει οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποί του να παρανομούν καθ΄ οιονδήποτε τρόπο. Συνηθίζεται όμως και οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι δεν υπηρετούν το συμφέρον του πολίτη αλλά το δικό τους. Για τον λόγο αυτό σωπαίνουν.  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ήταν ο Καστοριάδης αντικομμουνιστής;

Ήταν ο Καστοριάδης αντικομμουνιστής;   Όλα τα πρωινά είναι πανέμορφα πέρα από τις εκάστοτε κλιματολογικές συνθήκες. Μάλιστα, στην Ανατολ...